ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ:
Κινηματογραφώντας το άγνωστο

Θέλετε να γνωρίσετε την τέχνη του Ντοκιμαντέρ μέσα από πρακτικές εφαρμογές κινηματογράφησης, ηχοληψίας, αφήγησης και μοντάζ; Το Σεμινάριο Ντοκιμαντέρ απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για το δημιουργικό Nτοκιμαντέρ και θέλουν να το χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο δουλειάς ή επιθυμούν να βρουν ένα τρόπο κινηματογραφικής έκφρασης.

Δείτε πώς πέρασαν και τι είπαν παλαιότεροι συμμετέχοντες.

Μετά από τρεις επιτυχημένες χρονιές (2020-2023) η Μαρία Λεωνίδα (σκηνοθέτρια) και η Γεωργία Τσισμετζόγλου (μοντέζ) σχεδίασαν ένα Νέο Κύκλο 36 ωρών, που στοχεύει στο να καλλιεργήσουν οι συμμετέχοντες δεξιότητες με το δικό τους εξοπλισμό, να κάνουν αποτελεσματική διαχείριση του υλικού των γυρισμάτων και τέλος να εισαχθούν στον ιδιόμορφο τρόπο που κατασκευάζεται το σενάριο στο Ντοκιμαντέρ μέσα από την άμεση σύνδεση θεωρίας και πράξης.

Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2024: 12 ομαδικές συναντήσεις των 3 ωρών: 
28 Σεπτεμβρίου,
6, 12 & 20 Οκτωβρίου,
2, 10, 16, 24 & 30 Νοεμβρίου,
8, 14 & 22 Δεκεμβρίου.  

  Γραφεία ΚΑΡΠΟΥ, Σεβαστουπόλεως 19, ισόγειο, ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι.
  6 Σάββατα 13.30-16.30 για κινηματογράφηση & 6 Κυριακές 17.30-20.30 για επεξεργασία υλικών, ανάλυση και μοντάζ.
  360€

Περισσότερες πληροφορίες: chrysa@karposontheweb.org, 2130435978

Για να δηλώσετε συμμετοχή συμπληρώστε τη Φόρμα Κράτησης Θέσης.

Για μένα το σεμινάριο και οι άνθρωποί του ήταν ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο κατάφερα και πραγματοποίησα το πρώτο μου ταινιάκι.

Στέργιος

Εξίσου πολύτιμο με τις γνώσεις ήταν το μοίρασμα εμπειριών, ευαισθησιών και γνώσεων και από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες στο σεμινάριο. Ευχαριστώ πολύ όλους!

Κατερίνα

Το σεμινάριο ήταν υψηλού επιπέδου σε περιεχόμενο. Ήταν μια ανάσα δημιουργίας και πνευματικής ανάτασης. Με απελευθέρωσε από το φόβο της λήψης και πρώτη φορά θα έχω ψηφιακό αρχείο της δουλειάς μου!

Θεοδοσία

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

  • Τεχνικές κινηματογράφησης με κινητά και κάμερες. Ομοιότητες και διαφορές.
  • Ηχοληψία (φυσικών, σύγχρονων ήχων και συνεντεύξεων). Πώς να αξιοποιούμε την ηχητική πραγματικότητα και τι θα προσθέσουμε στο μοντάζ.
  • Αρχές σεναρίου και storytelling. Το Α και το Ω!
  • Βασικές αρχές μοντάζ σε φιλικό προς τον χρήστη λογισμικό. Ξεκινάμε με ασκήσεις με υλικό που θα σας δώσουμε.
  • Τεχνικές ταξινόμησης και επιλογής οπτικού και ηχητικού υλικού για το μοντάζ. Οργανώνοντας το ΧΑΟΣ!
  • Συμμετοχή στην παραγωγή ομαδικού έργου.

 

Οι συναντήσεις πράξης και θεωρίας/ μοντάζ θα λαμβάνουν χώρα εναλλάξ, ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα άμεσης βελτίωσης των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων.

  • 5 x 3 ώρες εξωτερικά γυρίσματα στο κέντρο της ΑΘΗΝΑΣ, με έμφαση στην κινηματογράφηση και την ηχοληψία με επιτόπια καθοδήγηση και πειραματισμό
  • 2 x 3 ώρες Case study παρακολούθηση χαρακτήρα εν κινήσει / εν δράση. Πώς τραβάμε συνεντεύξεις και το είδος του μοντάζ που προκύπτει.
  • 5 x 3 ώρες θεωρία και τεχνική μοντάζ, συγκριτικές προβολές και διορθώσεις για το γύρισμα, στο γραφείο του Καρπού 

 

Κάποια από τα Nτοκιμαντέρ που υλοποιήθηκαν παίχτηκαν σε πολλά Φεστιβάλ στην Ελλάδα, ενώ άλλα βρήκαν ένα μοναδικό κοινό νέων σε όλη τη χώρα μέσα από το Πρόγραμμα Βλέπω και Συζητώ!

 

 

 

Σχεδιασμός:

Μαρία Λεωνίδα

Σκηνοθέτης Ντοκιμαντέρ & Εκπαιδεύτρια


Σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ με Βραβεία στο Φεστιβάλ Δράμας και τα Κρατικά βραβεία Ποιότητας, συνεργασίες με την ΕΡΤ (Παρασκήνιο) και Ευρωπαϊκά κανάλια (ZDF, EBU). To τελευταίο της ντοκιμαντέρ μεγάλου μηκους, “Το Στοίχημα” , συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και απέσπασε το βραβείο καλύτερης Ελληνικής ταινίας στο Aegean Docs. Εχει εξειδίκευση στη διδασκαλία της γλώσσας της φωτογραφίας και του κινηματογράφου σε νέους και επαγγελματίες. Εχει συνθέσει το Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία του Ντοκιμαντέρ στα Καλλιτεχνικά Λύκεια και έχει καθοδηγήσει ερασιτέχνες από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους στη δημιουργία ταινιών ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. Λατρεύει το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, τις εκδοχές και τα υβρίδιά του σε κάθε καλλιτεχνική μορφή αρκεί να βγάζουν συγκίνηση ή/και προβληματισμό.

vimeo/marialeonida

Εκπαιδευτής:

Χριστόφορος Γεωργούτσος

Διευθυντής Φωτογραφίας


Απόφοιτος τής σχολής Σταυράκου, εργάζεται στο χώρο του κινηματογράφου από το 1990. Διευθυντής φωτογραφίας αρχικά σε ταινίες μικρού μήκους και έπειτα σε διαφημιστικά σποτ και video clip, ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ (Παρασκήνιο) και δημοσιογραφικές εκπομπές του Mega ( "Πρωταγωνιστές" του Σ. Θεοδωράκη - "Έρευνα" του Π. Τσίμα - "Φάκελοι" του Αλέξη Παπαχελά - 42 Λεπτά της Μάρα Ζαχαρέα), αλλά και σε σίριαλ: "Κόκκινος κύκλος" του Πάνου Κοκκινούπουλου. Συνεργάτης της εταιρίας παραγωγής "URGH" στην σειρά αρχαιολογικών ντοκιμαντέρ "Ένας μοντέρνος Παυσανίας” και σε πολλές εκπαιδευτικές ταινίες για το Μέγαρο μουσικής και το νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ενδεικτικά:
"Χρυσή Αυγή, υπόθεση όλων μας" της Ανζελίκ Κουρούνη
"Δημοκρατία, ο δρόμος του σταυρού", υποψήφιο για το βραβείο EUROPA 2013, του Μάρκου Γκαστίν
"Το Στοίχημα" της Μαρίας Λεωνίδα

Show Reel

Εκπαιδευτής:

Χρόνης Θεοχάρης

Μοντέρ & Σκηνοθέτης & Παραγωγός.


Ο Χρόνης Θεοχάρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε σινεμά σκηνοθεσία και μοντάζ στη Αθήνα και στο Παρίσι. Έχει εργαστεί πάνω σε αρκετά σημαντικά και βραβευμένα ντοκιμαντέρ καθώς και σε ταινίες με υπόθεση. Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.
1987-σήμερα: Eλεύθερος συνεργάτης εταιρειών παραγωγής ταινιών διαφημιστικών και εταιρικών videos εικαστικών αρχαιολογικών και δημιουργικών ντοκιμαντέρ.
2006-2011: Επιμελητής Μοντέρ-Σκηνοθέτης του κινηματογραφικού αρχείου του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου (ΕΟΑ) - σήμερα ανήκει στο ΑΡΧΕΙΟ της ΕΡΤ.

Ενδεικτική Φιλμογραφία ως Μοντέρ σε μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ και ταινίες μυθοπλασίας:
“Η Βάρδια” του Γρηγόρη Ρέντη
"Χρυσή Αυγή υπόθεση όλων μας" της Ανζελίκ Κουρούνη
‘’Η Γερμανίδα με το ποδήλατο" του Δομήνικου Ιγνατιάδη

Εκπαιδευτής:

Γιάννης Μισουρίδης

Διευθυντής Φωτογραφίας & Σκηνοθέτης


Ασχολείται με τις εικόνες, τις λέξεις και την αφηγηματικότητα. Θεωρεί το ντοκιμαντέρ σαν μια από τις κορυφαίες μορφές αφήγησης και ανάλυσης. Πιστεύει πως η καλλιέργεια του ματιού, του αυτιού, του σώματος καθώς και η δεξιότητα με τις λέξεις, είναι εξίσου σημαντικά εργαλεία για το δημιουργό στο σινεμά. Εχει συνεργαστεί σε πολλά ντοκιμαντέρ παρατήρησης και από το 2020 μέχρι σήμερα έχει φτιάξει περισότερα απο 200 μονόλεπτα, ντοκιμαντερ-αφηγήματα στην πόλη.

IΜDB profile | vimeo/misosup

Εκπαιδεύτρια:

Γεωργία Τσισμετζόγλου

Mοντέζ


Εργάζεται τα τελευταία 10 χρόνια ως ελεύθερη επαγγελματίας στο μοντάζ και τα motion graphics. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα διεθνή φόρουμ και εργαστήρια δημιουργικού ντοκιμαντέρ, video activism και νέων τεχνολογιών διαδραστικής αφήγησης. Εχει εργαστεί ως Fixer και μεταφράστρια για διάφορα διεθνή ΜΜΕ, καθώς και στην οργάνωση παραγωγής σε διάφορες τηλεοπτικές παραγωγές. Εχει Μεταπτυχιακό στο Δημιουργικό Ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra της Βαρκελώνης.

Portfolio