APP YOUR SCHOOL

ERASMUS+ 2016-2019
Project code: 2016-1-IT02-KA201-024439

Το έργο «App Your School» συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο τη διερεύνηση και εφαρμογή νέων πρακτικών, αξιοποιώντας τις ψηφιακές δεξιότητες των νέων στο χώρο της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο του προγράμματος o Kαρπός σχεδίασε και υλοποίησε 5 πρωτότυπα εργαστήρια με σκοπό την ένταξη της τεχνολογίας στα ελληνικά προγράμματα σπουδών, πάντα με έμφαση στην οπτικοακουστική παιδεία και την ψηφιακή δημιουργικότητα.

Τα εργαστήρια συνδύασαν τη μεθοδολογία και πολυετή εμπειρία του Καρπού με τις προσεγγίσεις των Alberto Manzi και Bruno Munari. Οι χώρες που συμμετείχαν είναι: Ελλάδα, Ιταλία, Λιθουανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τουρκία, Τσεχία και Φινλανδία. Η σύμπραξη οδήγησε σε έρευνα και ανταλλαγή πρακτικών που εφαρμόστηκαν σε τάξεις μαθητών ηλικίας 11-16 ετών.

ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

1. Το πρώτο στάδιο αφορά στην κατάρτιση των εταίρων μέσω διακρατικών συναντήσεων. Τα σεμινάρια κατάρτισης των εκπαιδευτικών και εταίρων ήταν απαραίτητα για να ξεκινήσει η εφαρμογή του έργου στα σχολεία με ένα κοινό μεθοδολογικό υπόβαθρο.

2. Το δεύτερο στάδιο αφορά στην ένταξη των εργαστηρίων στα σχολεία (2017-2018), ύστερα από επιμορφώσεις σε συνεργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Κάθε χώρα οργάνωσε επιμόρφωση 16 ωρών σε 20 εκπαιδευτικούς, με θέμα «Οι δεξιότητες των εφήβων στα μέσα επικοινωνίας και τις νέες τεχνολογίες και η ένταξή τους στο σχολείο».

3. Το τρίτο στάδιο (2018-2019) αφορά στην αξιολόγηση, συγγραφή και οργάνωση "εργαλειοθηκών" (toolkits) στις 8 γλώσσες του έργου. Απώτερος στόχος είναι η ενσωμάτωση της πειραματικής φάσης στα σχολικά προγράμματα, ώστε να προταθεί σε εθνικό επίπεδο η διάχυση του παραγόμενου υλικού.


ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

  • Πέμπτη 20/6/2019
    18.00-21.00

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΦΗΒΩΝ
Ο πειραματισμός συναντά το επίσημο Πρόγραμμα Σπουδών

Ο Καρπός στα πλαίσια του προγράμματος «App Your School» Erasmus+ διοργάνωσε στις 20 Ιουνίου 2019 στοΣεράφειο του δήμου Αθηναίων την τελική εκδήλωση του προγράμματος με τίτλο «Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Εφήβων». Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της τριετούς δουλειάς του Καρπού μέσα από βιωματικά εργαστήρια, ομιλίες και συζητήσεις.

Κατά το πρώτο μέρος της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και δοκιμάστηκαν 3 εργαστήρια του App Your School στη σύντομη εκδοχή τους:
Ηχοτοπίο: πώς μπορούμε να πούμε μία ιστορία αποκλειστικά μόνο μέσα από ήχους; Οι συμμετέχοντες ανασυνθέτουν ένα χώρο ή μια ιστορία μέσα από τους ήχους που τη χαρακτηρίζουν και δημιουργούν τη δική τους αφήγηση.
Μία ιδέα πολλές παραλλαγές: πώς μπορεί να αναπαρασταθεί μια έννοια με διαφορετικούς τρόπους; Οι συμμετέχοντες αποτυπώνουν φωτογραφικά διαφορετικές οπτικές και συνθέτουν ένα ψηφιακό κολάζ μέσα από μία εφαρμογή για ψηφιακές συσκευές.
Κυνήγι θησαυρού με φορητές συσκευές: Πώς μπορώ να δημιουργήσω ένα ψηφιακό κυνήγι θησαυρού; Οι συμμετέχοντες μέσα από ειδική εφαρμογή εξερευνούν τον περιβάλλοντα χώρο και ολοκληρώνουν "οπτικοακουστικές" αποστολές.

Στη συνέχεια ακολούθησαν τοποθετήσεις με καλεσμένους ομιλητές τους: Παύλος Χαραμής - Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σοφία Παπαδημητρίου - Προϊστ. Εκπαιδ.Ραδιοτηλεόρασης & Ψηφιακών Μέσων, ΥΠΠΕΘ με τίτλο «Μαθητικός Διαγωνισμός Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας: Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου», Δημήτρης Τζούρης - Σύμβουλος Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, Κολλέγιο Ανατόλια με τίτλο «To Chat ως Προϋπόθεση για το Μάθημα: Η αξιοποίηση της πλατφόρμας Slack σε μια διαφορετική Πολιτική Παιδεία Α' Λυκείου» και Γιάννης Λαδάς - Γενικός Διευθυντής Διάδρασις με τίτλο «Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) και εκπαίδευση στον πολιτισμό».

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΜΑΣ:

Το σύνολο των εργαστηρίων αφορούν σε ηλικίες 11-16 ετών και η διάρκεια τους είναι 6 διδακτικές ώρες.

ΗΧΟΤΟΠΙΟ

Πώς μπορούμε να πούμε μία ιστορία αποκλειστικά μόνο μέσα από ήχους;
ηχογράφηση, ψηφιακές συσκευές, αφήγηση, παρατηρητικότητα, ανάλυση, ανασύνθεση

Οι μαθητές ανασυνθέτουν ένα χώρο ή μια ιστορία μέσα από τους ήχους που τη χαρακτηρίζουν. Αποδομούν τις ανθρώπινες δραστηριότητες και τον περιβάλλοντα χώρο στους ήχους που τις συνθέτουν και αναλύουν κάθε διαδικασία σε ένα σύνολο ήχων. Προτείνουν ήχους που θα δημιουργήσουν χειροποίητα μόνοι τους ή/και που θα βρούν στο διαδίκτυο. Επιμελούνται μια συνολική “παράσταση” φροντίζοντας για την ροή, την σχετική ένταση και την αφηγηματική διάσταση. Ηχογραφούν χωρίς διακοπή, σαν μέλη μίας ορχήστρας.

ΘΑΡΡΟΣ Ή ΑΛΗΘΕΙΑ

Πόσο απλό είναι να δημιουργήσουμε τη δική μας διαδικτυακή καμπάνια ειδήσεων και πόσο εύκολο είναι να γίνουμε θύματα παραπληροφόρησης;
ψευδείς ειδήσεις, δημιουργία οπτικοακουστικών δημοσιεύσεων

Οι μαθητές σε ομάδες πειραματίζονται με τα διάφορα κανάλια επικοινωνίας και αποκτούν οι ίδιοι εμπειρία του πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσει κανείς διαδικτυακό περιεχόμενο. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές σε ομάδες χτίζουν μία καμπάνια, η οποία μπορεί να βασίζεται σ' ένα αληθινό ή σ' ένα ψεύτικο γεγονός. Στο τέλος γίνεται ψηφοφορία για το ποια καμπάνια λέει αλήθεια και ποια ψέματα. Οι μαθητές καλούνται να διαπραγματευτούν την έννοια της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων, προτείνοντας τρόπους αντιμετώπισης.

INFOGRAPHICS

Πώς μπορούμε να οπτικοποιήσουμε ένα σύνολο πληροφοριών με σκοπό την ευκολότερη και σαφέστερη παρουσίαση τους σε ένα ευρύ κοινό;
οπτικοποίηση, σύμβολα, μη λεκτική επικοινωνία, infographics

Οι μαθητές αρχικά πειραματίζονται με τη σύνοψη και την αφαίρεση σε κείμενο και σε εικόνα. Εισάγονται στην έννοια των συμβόλων και δημιουργούν τα δικά τους λογότυπα. Στη συνέχεια, συνδυάζοντας τα λογότυπα με λέξεις και άλλα σύμβολα προσπαθούν να οπτικοποιήσουν ένα σύνολο πληροφοριών. Αυτή η οπτικοποίηση της πληροφορίας στην εποχή μας ονομάζεται infographic και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο διαδίκτυο.

MIA KAMΠΑΝΙΑ ΜΕ QR

Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους κωδικούς qr για τη διάδοση μιας πληροφορίας;
συνδυασμός μέσων επικοινωνίας, ψηφιακό-αναλογικό, οπτική επικοινωνία

Οι μαθητές γνωρίζουν και σταδιακά πειραματίζονται με τους κωδικούς qr. Σε ομάδες παράγουν οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο, φωτογραφία, ήχο και κείμενο) πάνω σε επιλεγμένη από τον εκπαιδευτικό θεματική και το “κρύβουν” φτιάχνοντας τους δικούς τους κωδικούς qr. Τέλος, η κάθε ομάδα συνδυάζει τους κωδικούς με άλλα σύμβολα και λέξεις κλειδιά ώστε να δημιουργήσει μια αφίσα. Η κάθε αφίσα είναι μέρος μιας «καμπάνιας» της τάξης για τη διάχυση της επιλεγμένης θεματικής.

ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ

Πώς μπορεί να αναπαρασταθεί ένα αντικείμενο ή μια έννοια με διαφορετικούς τρόπους;
αναπαράσταση, φωτογραφία, βίντεο, οπτική γλώσσα, ψηφιακό κολλάζ

Οι μαθητές σκηνοθετούν και φωτογραφίζουν ένα αντικείμενο με πέντε διαφορετικούς τρόπους: πραγματικότητα, διαφήμιση, παραμύθι, παράλογο, κοινωνική συναναστροφή. Στη συνέχεια αποτυπώνουν φωτογραφικά τις διαφορετικές οπτικές του αντικειμένου ή της έννοιας και τις συγκρίνουν μέσα από ψηφιακά κολλάζ. Τέλος, αναπτύσσουν σε βίντεο την έννοια αυτή επιλέγοντας έναν από πέντε πιθανούς διαφορετικούς τρόπους: ρεπορτάζ, ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία, βίντεο με λεζάντες, διαφήμιση.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2017